Zahraniční aktuality CMTF
AN INTERNATIONAL AND MULTIDISCIPLINARY APPROACH BLENDED INTENSIVE PROGRAMME SUMMER SCHOOL
MOORE INFORMATION HERE
ADDITIONAL INFORMATIONS Conflict Management as a Prerequisite for the EU Enlargement Policy
Through this course, participants will gain valuable insights and practical tools to navigate crises with confidence, safeguard their organization's reputation, and maintain trust with stakeholders.
Other activities:
- Cluj-Napoca City Tour
- Trip to Turda Salt Mine
- Visit to the Pharmacy Museum
- Architectural Treasure Hunt and other cultural activities
Language: English (B2 level recommended) Level of study: Bachelor and Master students The organization of the summer school (courses, cultural activities, promotional materials, coffee breaks) will be covered by Babeș-Bolyai University with the support of the EU – Erasmus+ program (BIP funds) Students' travel and subsistence costs are supported by their home universities (from Erasmus+ funds).
ONSITE COURSES - MARCH 03-07, 2025
Crisis Communication Strategies: Navigating Unforeseen Challenges
(Assoc. Prof. Dr. Delia Pop-Flanja/ Lect. dr. Roxana-Maria Nistor) This course is designed to equip participants with the essential knowledge and skills needed to effectively manage unforeseen challenges during times of crisis.
Conflict Management as a Prerequisite for the EU Enlargement Policy
(Assoc. Prof. Dr. Adrian-Gabriel Corpădean) Aims to equip participants with a comprehensive understanding of the importance of effective conflict management in the context of the EU's enlargement policy
VIRTUAL COURSES - FEBRUARY 27-28, 2025
Reconciliation after Violent and Protracted Armed Conflicts
(Maria Herța) Aims to equip participants with the necessary knowledge and skills to address the multifaceted challenges of healing and rebuilding societies that have endured prolonged periods of violence and conflict.
EU Ordinary Legislative Procedure Simulation
(Prof. Dr. Alexandru Balas, State University of New York, Cortland) The current scenario simulates the ongoing Ordinary Legislative Procedure that followed the submission of a proposal. As such, the simulation includes discussions that take place in two different institutions at the same time; the Council of the European Union and the European Parliament (in this case, representatives of the political groups) separately. The simulation also includes an active role for the European Commission, which will provide further clarifications to the Council and the European Parliament, and try to mediate between the parties if needed, in the Conciliation Committee.
CONTACT
Academic coordinator: Assoc. Prof. dr. Delia Pop-Flanja, Faculty of European Studies (e-mail: delia.flanja@ubbcluj.ro) Administrative coordinator: Dr. Carmen Țâgșorean, Centre for International Cooperation (e-mail: carmen.tagsorean@ubbcluj.ro)
Aktuality ze zahraničního oddělení rektorátu
České centrum Vídeň vypisuje stáže v oblasti kulturního managementu s nástupem od ledna 2025.
Délka trvání stáže: min. 4 měsíce
Pracovní náplň
- tvorba textů, překlady
- správa webu a sociálních sítí, práce s grafickými programy
- vyřizování korespondence a telefonátů v německém i českém jazyce
- podíl na přípravě projektů
- organizační výpomoc během kulturních akcí
Požadavky
- znalost německého jazyka na úrovni min. B2, dobrá znalost anglického jazyka
- dobré organizační schopnosti
- pokročilá znalost práce na PC
Strukturovaný životopis s motivačním dopisem v českém jazyce zasílejte na dudek@czechcentres.cz.
Vybraný uchazeč může zažádat o finanční podporu v rámci programu Erasmus+ odpovídající 3-4 měsíčnímu stipendiu při měsíční sazbě 810 EUR.
Další informace naleznete v tomto letáku nebo na webových stránkách Českého centra Vídeň.
Nepropásněte aktuální uzávěrky stipendií, které Fulbrightova komise vypsala pro akademický rok 2025-2026. Jedná se konkrétně o dva následující programy:
Stipendium pro postgraduální studium s uzávěrkou 1. února 2025. Podrobné info zde. Stipendium je určeno studentům po dokončení bakalářského programu a před ukončením doktorského programu a je určeno na výzkumné pobyty.
Letní instituty amerických studií s uzávěrkou 5. ledna 2025. Podrobné info zde. Vhodnými uchazeči jsou vysokoškolští pedagogové, vedoucí kateder, specialisté připravující studijní osnovy, autoři vysokoškolských (resp. středoškolských) učebnic zaměřující se na americká studia, mezinárodní vztahy a příbuzné obory, kteří jsou dostatečně motivovaní a erudovaní a jejichž cílem je zabudovat nové poznatky o daném tématu do své další pedagogické i odborné práce.
Velvyslanectví ČR v Bruselu bude přijímat stážistu/stážistku pro období od 1. února 2025 na zhruba 3-4 měsíce (na termínech se dá domluvit).
Pracovní náplň
- zpracovávání kratších operativních i širších analytických materiálů týkající se belgické vnitřní i zahraniční politiky nebo ekonomického vývoje
- editace obsahu na stránkách ambasády
- příprava obsahu pro sociální sítě
- organizace menších pracovních úkolů
Požadavky na uchazeče
- vhodné pro studenty bakalářského, magisterského i doktorského studia
- absolvent bakalářského nebo magisterského studia nejpozději do jednoho roku po jeho ukončení
- výborná znalost AJ, znalost francouzštiny nebo holandštiny výhodou
- základní orientace v problematice regionu/ Belgie
- práce s IT technikou a sociálními sítěmi
V případě zájmu zasílejte následující dokumenty do 15.11.2024 na email brussels@embassy.mzv.cz:
- strukturovaný životopis
- motivační dopis (max. 1 normostrana)
Více informací o stáži naleznete na TĚCHTO stránkách.
Vybraný uchazeč u nás může požádat o finanční podporu odpovídající 3-4 měsíčnímu stipendiu při měsíční sazbě 810 EUR.
České centrum v Bělehradě hledá stážistu/stážistku, a to od února 2025 do prosince 2025.
Délka stáže: min. 3 měsíce, preference 4 měsíce, pracovní doba: 35 hodin týdně
Produkce, projektový management
Náplň stáže:
- příprava a organizace podzimních kulturních akcí ČC Bělehrad
- spolupráce na přípravě programu, informační servis a rešerše
- asistence při fundraisingových aktivitách a při psaní grantů
Požadavky:
- výborná znalost češtiny, dobrá znalost angličtiny, maďarština výhodou
- spolehlivost, vlastní iniciativa a schopnost týmové práce
- pokročilá znalost práce na počítači a mobilních aplikací
- zkušenost z kulturní sféry (např. organizace a dokumentace akcí) výhodou
Grafika / fotografie / video
Náplň stáže:
- grafické práce (návrh a příprava tiskových materiálů)
- fotodokumentace akcí
- příprava propagačních videí a trailerů
- vytváření kreativního obsahu pro sociální sítě
- výpomoc při propagaci kulturních akcí, pořádaných ČC Bělehrad
Požadavky:
- výborná znalost češtiny, dobrá znalost angličtiny (srbština výhodou)
- znalost práce s grafickými programy / se střihačskými programy
- spolehlivost, vlastní iniciativa a schopnost týmové práce
- zkušenost z kulturní sféry (např. organizace a dokumentace akcí) výhodou
Pracovní stáž nabízí
- získání jedinečných pracovních zkušeností z oblasti veřejné a kulturní diplomacie
- pracovní zkušenost v mezinárodním týmu
- kontakt s kulturními organizacemi a umělci z České republiky a zemí západního Balkánu
- práci v příjemném týmu v centru města
- flexibilní organizaci pracovní doby – volný čas na rozvoj vlastních projektů
V případě zájmu prosím zašlete do 15. listopadu 2024 svůj strukturovaný životopis a motivační dopis na e-mail ccbelehrad@czechcentres.cz.
Jedná se o neplacenou stáž. Vybraný uchazeč může požádat o finanční podporu Erasmus+ odpovídající 3-4 měsíčnímu stipendiu při měsíční sazbě 690 EUR.
Stálá mise ČR při Úřadovně OSN a ostatních mezinárodních organizacích v Ženevě hledá stážistu na svůj politický úsek s primárním zaměřením na oblast lidských práv, resp. na jednání Rady pro lidská práva a dalších lidskoprávních mechanismů OSN, a dále dle aktuálních potřeb stálé mise, včetně humanitárních záležitostí či zdravotnictví.
Požadavky na uchazeče
- výborná znalost angličtiny
- výborné komunikační a analytické schopnosti a zahraničně politický přehled
Konání stáže se předpokládá od začátku února 2025 do poloviny července 2025.
Platnost nabídky je do 15.11.2024. Studenti nechť se k tomuto termínu hlásí na emailovou adresu katerina.sladka@upol.cz s přiloženým životopisem a motivačním dopisem v anglickém jazyce.
Vybraný student obdrží od UP stipendium ve výši 810 EUR/měsíc + pojištění.
Francouzský institut v Praze a Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) s potěšením oznamují zahájení výměnného mobilitního programu mezi Francií a Českou republikou 2025 pro studenty doktorského studia "Barrande Fellowship Programme".
Program nabízí stipendia na podporu krátkých výzkumných pobytů a studia pod dvojím vedením (cotutelles). Pro mobilitu ve Francii musí být studenti zapsáni na české univerzitě.
Všechny vědní obory jsou vítány!
Přihlášky můžete posílat do 26. ledna 2025.
Veškeré informace o programu a procesu podávání žádostí naleznete v Pokynech pro podávání žádostí (jak pro krátkodobé výzkumné pobyty, tak pro studia pod dvojím vedením).
Dne 26. listopadu 2024 pořádá Francouzský institut také dvě online informační schůzky, na kterou se můžete zaregistrovat prostřednictvím tohoto formuláře.
Více o programu se dozvíte na webových stránkách Francouzského institutu.
Zdroj: Francouzský institut v Praze
České centrum v Berlíně nabízí dvě místa pro stážistky a stážisty se zájmem o českou kulturu, o překlady, PR a sociální média. Minimální délka neplacené stáže jsou 4 měsíce s nejbližším datem nástupu v lednu 2025.
Stáž 1: Překlady & práce s textem, PR
Pracovní náplň:
- překlady z němčiny do češtiny
- spolupráce při administraci webových stránek a správě sociálních sítí ČC
- spolupráce na přípravě programu, propagace, informační servis a rešerše
- pomoc při pořádání kulturních akcí jako literární festival Leselust v evropském hlavním městě kultury Chemnitz 2025, při koordinaci jazykových kurzů a guest service
Požadavky:
- zájem o umění a kulturu
- předchozí zkušenosti s překlady
- velmi dobré znalosti německého jazyka (B2/C1), cit pro jazyk
- smysl pro detail, spolehlivost, vlastní iniciativa, schopnost týmové práce
- zkušenost se sociálními sítěmi Facebook, Instagram a Twitter výhodou
Stáž 2: Grafika, foto- a videodokumentace, obsluha audio- a videotechniky
Pracovní náplň:
- fotografická dokumentace akcí
- zpracování fotografií a videí
- grafické práce
- obsluha audio- a videotechniky při kulturních akcích
Požadavky:
- zájem o umění a kulturu
- dobré znalosti německého nebo anglického jazyka (min. B2)
- zkušenosti s tvorbou a zpracováním videí, s fotodokumentací akcí a grafickými programy (Canva, Adobe Photoshop, InDesign, Illustrator atd.)
- zkušenosti s obsluhou audio- a videotechniky vítány
- kreativita, spolehlivost, vlastní iniciativa a schopnost týmové práce
V případě zájmu zasílejte svůj motivační dopis a strukturovaný životopis Christině Frankenberg na e-mail frankenberg@czechcentres.cz. Přihlášky jsou přijímány průběžně.
Vybraný uchazeč může požádat o finanční podporu v rámci programu Erasmus+ odpovídající 3 - 4 měsíčnímu stipendiu ve výši 810 EUR/měsíc.
Další informace naleznete na webových stránkách Českého centra v Berlíně.
Zroj: https://berlin.czechcentres.cz/uber-uns/karriere/staze
Magisterské a doktorské školy v rámci Evropského inovačního a technologického institutu
Až do 5. prosince máte možnost podat žádost do výzvy Magisterské a doktorské školy EIT Manufacturing (EITM), jejímž cílem je podpořit inovace a excelenci ve výrobním odvětví prostřednictvím vzdělávání. Ve spolupráci s prestižními evropskými vysokoškolskými institucemi se tato iniciativa věnuje rozvoji nové generace kreativních lídrů a inovátorů ve výrobě. Prostřednictvím této výzvy chce EITM rozšířit svou síť partnerství a obohatit své programové portfolio o nová, špičková témata odpovídající současným potřebám průmyslu.
Výzva má tři podtémata:
1. přístup nových vysokoškolských institucí do "EITM Master School"
2. přístup nových vysokoškolských institucí do "EITM Doctoral School"
3. uvedení nových magisterských programů do "EITM Master School"
První termín výzvy už proběhl, na druhý termín (5. 12.) je vyhrazen rozpočet 50 000 eur. Více informací se dozvíte na webu EIT.
Tým Evropského sboru solidarity zve všechny zástupce vysokoškolských spolků na informační webinář, který se bude konat online ve středu 6. listopadu 2024 od 15:00-16:30.
Jste skupina mladých lidí, kteří rádi mění věci kolem sebe? Věříte, že přispíváte k pozitivní změně, ale chybí vám prostředky na realizaci vašich nápadů?
Na webináři se dozvíte, jak zapojit váš spolek do programu a rozšířit tak své aktivity prostřednictvím solidárních a dobrovolnických projektů.
Program:
- Představení DZS a programu Evropský sbor solidarity
- Solidární projekty a jejich výhody
- Dobrovolnické projekty a jejich výhody
Na webinář se prosím registrujte prostřednictvím online formuláře, a to nejpozději do 04.11.2024. Po uzavření registrace obdrží všichni přihlášení odkaz do aplikace MS Teams, kde bude webinář probíhat.
V případě dotazů kontaktujte Marii-Magdalenu Žabkovou, e-mail: marie.zabkova@dzs.cz.
Univerzitu Palackého navštívil irský velvyslanec v Česku Alan Gibbons. Během setkání s rektorem Martinem Procházkou, kterého se účastnil také ředitel Catrin Pavel Banáš a vedoucí univerzitního oddělení pro partnerství Tereza Kalousková, se velvyslanec zajímal o spolupráci mezi českými a irskými institucemi v oblasti vědy či programu Erasmus, hovořilo se i o dalších možnostech bližší spolupráce a její podpoře ze strany ambasády. Mimo jiné by na UP mohl vzniknout irský koutek. Velvyslanec, který během své návštěvy Olomouce jednal i se zástupci města, na univerzitě také zavítal do výuky irštiny na katedře anglistiky a amerikanistiky FF UP. Univerzita Palackého v současnosti již spolupracuje s několika irskými institucemi, například Trinity College Dublin nebo National University of Ireland Maynooth.