Mgr. Renáta Sedláková, Ph.D.

Employee photo
Contact

585637211, 585633827

Katedra komunikace

CM teologická fakulta

Univerzitní 22

4.04

odborný asistent

Office Hours:
Regular Room number: Comment:
Weekdays 4.04
Monday 13:45–14:45 4.04

Functions & membership in academic & non academic bodies:

Vědecká společnost

  • Cultural Studies association (člen, 2014–2016)
  • Česká sociologická společnost (člen, 2016–)
Selected publications
Ryšavý D., Sedláková R. Changes in Housing Discourse in Four Czech Municipalities. Will Young People Get Support? Lex Localis-Journal of Local Self-Government. 2022. (ČLÁNEK)
Sedláková R. Moral panic over migration in the broadcasting of the Czech Radio. Lodz Papers in Pragmatics. 2017. (ČLÁNEK)
Sedláková R. Obraz Romů v televizním zpravodajství - příklad mediální konstrukce reality. Obraz Romů v televizním zpravodajství - příklad mediální konstrukce reality. 2007. (DISERTAČNÍ PRÁCE)
Sedláková R. Les minorités nationales de la République tchéque et leurs médias. L´expression médiatique de la diversité culturelle en Europe centrale et orientale. 2013. (KAPITOLA V KNIZE)
Sedláková R. The Media as a Tool of Social Exclusion - an Example of Presentation of the Roma in the Czech Media. In . (Eds.) The Challange of Social Inclusion: Minorities and Marginalised Groupsin Czech Society. 2006. (KAPITOLA V KNIZE)
ČLÁNEK
Sedláková R., Lapčík M. The Skripal Case Representation in Czech Television News. JOMEC Journal. 2021.
Lapčík M., Sedláková R., Burešová Z. Media representation of the US 2016 presidential elections in Czech Radio broadcast. Journal of International Communication. 2019.
Sedláková R. Konference „Crossroads in Cultural Studies". Sociologický časopis. 2014.
Sedláková R., Veselková Z. Mediální konstrukce etnicity – případ uneseného novorozeněte. Romano džaniben. 2014.
Sedláková R. Prasečí chřipka jako příklad panické pseudoudálosti. Kultura - Média - Komunikace. 2010.
Sedláková R., Vidovićová LV. Neviditelná agenda aneb stáří a zdraví v českých médiích. Fórum sociální politiky. 2007.
Sedláková R. Sdělení o romském etniku v televizním zpravodajství. Sociální studia. 2003.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Sedláková R. Changes in Representation of Roma in the Main TV News since the Year 2000. Central and Eastern European Communication and Media Conference CEECOM Prague 2012. 2014.
Sedláková R. Media as a tool of social exclusion? an example of presentation of the Roma ethnic minority in the Czech media. In Voicu B., Rusu H. (Eds.) EU Integration Process from EAST to EAST: Civil Society and Ethnic Minorities in a Changing World. 2005.
Sedláková R. What would we know about seniors if we knew them only from Czech media? An analysis of representations of senior in the nationwide media. In Voicu B., Rusu H. (Eds.) Civil Society and Ethnic Minorities in a Changing World. 2005.
KAPITOLA V KNIZE
Ryšavý D., Sedláková R. Komu má sloužit lokální politika bydlení? Bydlení mladých v době krize. 2022.
Sedláková R., Lapčík M. Changing news delivery: A case study of the Czech evening television news programmes. Future of media Changing journalism and new communication. 2020.
Sedláková R., Kopytowska M. Different Faces of the Unknown: The Media and the Semiotics of Fear. In Kopytowska M., Galkowski A. (Eds.) Current Perspectives in Semiotics. Texts, Genres, and Representations. 2018.
Zahrádka P., Sedláková R. Introduction: Consumer Culture Between Aesthetics, Social Distinction and Ecological Activism. New Perspectives on Consumer Culture Theory and Research. 2012.
Zahrádka P., Sedláková R. Theory and Research on Consumer Culture in the Czech Republic before and after 1989. New Perspectives on Consumer Culture Theory and Research. 2012.
Sedláková R., Vidovićová L. Media and old age - the agenda and research in the Czech Republic. In . (Eds.) Medien und hoheres Lebensalter. 2009.
Sedláková R. Čas jako kapitál: ze života řidičů dálkové dopravy. In . (Eds.) Nové šance a rizika. 2008.
Sedláková R. Jaký má být a co má umět začínající novinář (zpráva z výzkumu). In . (Eds.) Média dnes : reflexe mediality, médií a mediálních obsahů. 2008.
Sedláková R. Konstrukce reality - reprezentace druhých. In . (Eds.) Média dnes : reflexe mediality, médií a mediálních obsahů. 2008.
Sedláková R. Menšiny v denním tisku (zpráva o výzkumu). Menšiny a marginalizované skupiny v České republice. 2002.
Sedláková R. Romská problematika v denním tisku (případová studie). Menšiny a marginalizované skupiny v České republice. 2002.
ABSTRAKT
Sedláková R. Images of Older People and Ageing in the Czech Media. Book of Abstracts. 2010.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Sedláková R. Moral Panic from migration. 2018.
Sedláková R. Moc masmédií. projekt ESF, Formování kompetencí středoškolských učitelů v oblasti filmové, mediální a divadelní výchovy; kurz: Film, divadlo, média a literatura II. 2008.
Sedláková R. Může být stáří krásné? projekt Společnost přátelská všem generacím, tisková konference. 2007.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Sedláková R., Müllerová V. Digital religion: online communities. 2023.
Sedláková R., Müllerová V., Franc J. Digital religion - online spirituality. 2022.
Sloboda Z., Jansová I., Sedláková R., Bianchi G., Rovňanová L., Chlumská E., Jedličková J., Bočák M., Marková D. VII. mezinárodní vědecká konference Sexuality: (de)konstrukce - (re)prezentace. 2014.
Sedláková R., Zahrádka P., Kubová V., Chytková Z. Consumer Culture: between aesthetics, social distinction and ecological activism. 2010.
Ostatní odborná publikace (RIV)
Summers T., Turcsányi R., Šimalčík M., Kironská K., Sedláková R. British public opinion on China in the age of COVID-19. Worsening perceptions amidst the pandemic. 2020.
Turcsányi R., Sedláková R., Šimalčík M., Kironská K. Czech public opinion on China in the age of COVID-19. A divided nation. 2020.
Turcsányi R., Šimalčík M., Sedláková R., Čeněk J., Kironská K., Findor A., Buchel O., Hruška M., Brona A., Bērziņa-Čerenkova UA., Esteban M., Gallelli B., Gledić J., Gries P., Ivanov S., Jerdén B., Marc J., Matura T., Rühlig T., Summers T. European public opinion on China in the age of COVID-19. Differences and common ground across the continent. 2020.
Marc J., Turcsányi R., Šimalčík M., Kironská K., Sedláková R. French public opinion on China in the age of COVID-19. Political distrust trumps economic opportunities. 2020.
Rühlig T., Turcsányi R., Šimalčík M., Kironská K., Sedláková R. German public opinion on China in the age of COVID-19. Ripe for European leadership? 2020.
Gallelli B., Albana A., Turcsányi R., Šimalčík M., Kironská K., Sedláková R. Italian public opinion on China in the age of COVID-19. Longing for economic engagement amid general distrust. 2020.
Gledić J., Turcsányi R., Šimalčík M., Kironská K., Sedláková R. Serbian public opinion on China in the age of COVID-19. An unyielding alliance? 2020.
Šimalčík M., Turcsányi R., Kironská K., Sedláková R. Slovak public opinion on China in the age of COVID-19. Caught between values and conspiracies. 2020.
Esteban M., Armanini U., Turcsányi R., Šimalčík M., Kironská K., Sedláková R. Spanish public opinion on China in the age of COVID-19. Facing COVID-19’s negative impact. 2020.
Rühlig T., Jerdén B., Turcsányi R., Sedláková R., Šimalčík M., Kironská K. What Do Swedes Think about China? Insights from an Extensive Survey of Swedish Public Opinion of China. 2020.
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE
Current courses
Course title Department/Abbrev. Semester Type Classes
Basics of empirical research DAS/ZEVB ZS Se 1
Basics of empirical research DAS/ZEVB ZS 1
Empirical data analysis DAS/AEDM ZS 1
Empirical data analysis DAS/AEDM ZS Se 1
Sociology KMS/PESCL ZS Se 4
Sociology KMS/PESCL ZS 3
Sociology KMS/KESCL ZS 5
Sociology KMS/KESCL ZS Se 5
Thematic block C - Christianity in Postmodern World KMS/KEKSS LS 2
Mass Communication I KMS/KEMK1 LS 4
Mass Communication I KMS/KEMK1 LS Se 4
Professional Experience and Its Reflection I KMS/KEOP1 ZS Cv 5
Proffesional Experience and Its Rexlection II KMS/KEOP2 ZS Cv 6
Sociology KMS/KESOC ZS Se 5
Sociology KMS/KESOC ZS 5
Theory of Culture KMS/KETEK ZS Se 4
Theory of Culture KMS/KETEK ZS 6
Thematic block C - Christianity in Postmodern World KMS/PEKSS LS Se 2
Thematic block C - Christianity in Postmodern World KMS/PEKSS LS 2
Mass Communication I KMS/PEMK1 LS 7
Mass Communication I KMS/PEMK1 LS Se 7
Proffesional experience and Its Reflection I KMS/PEOP1 ZS Cv 5
Proffesional experience and Its Reflection II KMS/PEOP2 ZS Cv 6
Proffesional experience and Its Reflection II KMS/PEOP2 LS Cv 2
Media Sociology KMS/PESOL LS Se 3
Media Sociology KMS/PESOL LS 2
Thematic block D - Social Inequality and Social Issues KMS/PESON LS 2
Theory of Culture KMS/PETEK ZS Se 5
Theory of Culture KMS/PETEK ZS 6
Introduction to the Study KMS/PEUDS ZS 9
Introduction to the Study KMS/KEUDS ZS 5

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)