Studijní záležitosti

Návod na schválení/zamítnutí tématu VŠKP pro vedoucího práce

Dokument ke stažení PDF ZDE

Vedoucí práce – schválení/zamítnutí tématu VŠKP

NUTNÉ!!!  Nastavit všechna potřebná upozornění v portálu STAGu: Notifikace týkající se témat VŠKP.

  • O nutnosti schválit Téma VŠKP se vedoucí práce dozví nastavenou notifikací „Schvalujete téma kvalifikační práce“.
  • Před samotným nastavením notifikace si vedoucí práce zkontroluje, zda má vybranou roli: Vyučující

  • Pro potřebu konzultace studenta s vedoucím práce ve chvíli, kdy ještě studentův podklad není zcela dopracován (a tedy není zatím oficiálně - notifikací - předán ke schválení vedoucímu práce), si vedoucí práce může rozpracovaný podklad standardně zobrazit ve STAGu. V tuto chvíli může student nevyhovující téma sám opravovat nebo odstranit.

1. Schválení tématu

  • Student po dokončení podkladu nastaví stav schvalování: Studentem dopracován podklad VŠKP. V tuto chvíli systém vedoucímu práce zašle notifikaci na téma VŠKP čekající na schválení vedoucím práce. Student od této chvíle již téma nemůže opravovat ani smazat.
  • Vedoucí práce před konečným schválením/zamítnutím tématu může sám provést malé úpravy přímo v podkladu.
  • Pokud si vedoucí práce nastaví notifikaci emailem, může použít přímý odkaz na schválení tématu rovnou z emailu. Proklikem si otevře téma pro schválení přímo ve STAGu nebo si téma najde podle obrázku níže.

Schválení tématu provede vedoucí práce ve spodní části podkladu (po jeho rozkliknutí) změnou stavu na Učitelem schválen studentův podklad VŠKP a Uložit

Ve chvíli, kdy vedoucí práce schválí téma, systém zašle garantovi oboru* notifikaci o tématu přichystaném ke schválení jemu. Pokud následně schválí téma i garant oboru*, stává se téma pro studenta závazné. Garant oboru* může stejně jako vedoucí práce téma zamítnout a tak otevřít studentovi celý proces schvalování k opakování celého procesu schvalování a to včetně možnosti téma opravit nebo smazat.

2. Zamítnutí tématu

  • Pokud vedoucí práce zjistí takové nedostatky, že nelze téma schválit, téma zamítne vybráním stavu Vyučujícím zamítnut podklad VŠKP a Uložit.

  • Následně přijde studentovi notifikace o zamítnutí podkladu a nutnosti upravit jej. Tím se schvalovací proces nastaví na začátek. Student tedy má opět možnost do podkladu zasahovat – opravit jej a popř. i smazat.
  • Jakmile student podklad opraví a dopracuje (tedy nastaví stav Studentem dopracován podklad VŠKP), systém vedoucímu práce opět odešle notifikaci na schválení tématu.
  • Zamítnutím tématu vedoucí práce umožní studentovi téma smazat a vytvořit téma nové!

3. Změna již jednou kompletně schváleného tématu

Změna tématu schváleného vedoucím práce i garantem oboru* podléhá žádosti. . Žádost podává student po projednání s vedoucím práce garantovi oboru*, přiměřeně v ní argumentuje potřebu změny tématu a její důvod. Na základě žádosti schválené vedoucím práce a garantem oboru* studijní oddělení odstraní staré téma a otevře studentovi prostor pro nové zadání.


* „Garant oboru“ - ačkoli se jedná o garanta nového studijního programu, STAG používá staré označení „obor“, tedy označení v návodu „garant oboru“ odpovídá novému „garant programu“


Návod na schválení/zamítnutí tématu VŠKP pro garanty studijních programů

Dokument ke stažení PDF ZDE

Garant oboru* – schválení/zamítnutí tématu VŠKP

NUTNÉ!!!  Nastavit potřebná upozornění v portálu STAGu: Notifikace týkající se témat VŠKP.

  • O nutnosti schválit Téma VŠKP se garant oboru* dozví nastavenou notifikací „Schvalujete téma kvalifikační práce“.
  • Před samotným nastavením notifikace si garant oboru* zkontroluje, zda má vybranou roli: Garant stud. specializace(í)

1. Schválení tématu

  • Pokud si garant oboru* nastaví notifikaci emailem, může použít přímý odkaz na schválení tématu rovnou z emailu. Proklikem si otevře téma pro schválení přímo ve STAGu nebo si téma najde podle obrázku níže.
  • Garant oboru může přehodnotit své dřívější rozhodnutí a již jednou schválené téma VŠKP zamítne, viz. bod návodu 2.
  • Schválení tématu provede garant oboru* ve spodní části podkladu (po jeho rozkliknutí) změnou stavu na Garantem oboru schválen studentův podklad VŠKP a Uložit změnu stavu.

Ve chvíli, kdy garant oboru* schválí téma, systém zašle studentovi a studijní referentce notifikaci o schváleném tématu VŠKP. Od této chvíle je téma pro studenta závazné. Garant oboru* může stejně jako vedoucí práce téma zamítnout a tak otevřít studentovi celý proces schvalování k opakování celého procesu schvalování a to včetně možnosti téma opravit nebo smazat.

2. Zamítnutí tématu

  • Pokud garant oboru* zjistí takové nedostatky, že nelze téma schválit, téma zamítne vybráním stavu Garantem oboru zamítnut studentův podklad VŠKP a Uložit změnu stavu.

  • Následně přijde studentovi notifikace o zamítnutí podkladu a nutnosti upravit jej. Tím se schvalovací proces nastaví na začátek. Student tedy má opět možnost do podkladu zasahovat – opravit jej a popř. i smazat.
  • Jakmile student podklad opraví a dopracuje (tedy nastaví stav Studentem dopracován podklad VŠKP), systém vedoucímu práce opět odešle notifikaci na schválení tématu a až následně bude téma schvalovat garant oboru*.
  • Zamítnutím tématu garant oboru* umožní studentovi téma smazat a vytvořit téma nové!

 

3. Změna již jednou kompletně schváleného tématu

Změna tématu schváleného vedoucím práce i garantem oboru* podléhá žádosti. Žádost podává student po projednání s vedoucím práce garantovi oboru*, přiměřeně v ní argumentuje potřebu změny tématu a její důvod. Na základě žádosti schválené vedoucím práce a garantem oboru* studijní oddělení odstraní staré téma a otevře studentovi prostor pro nové zadání.


* „Garant oboru“ - ačkoli se jedná o garanta nového studijního programu, STAG používá staré označení „obor“, tedy označení v návodu „garant oboru“ odpovídá novému „garant programu“

 


Informace k závěrečným pracím na CMTF UP

Směrnice k realizaci studijních programů, programů celoživotního vzdělávání a rigorózního řízení na CMTF UP v Olomouci

 

čl. 7

Způsob zadávání a odevzdávání závěrečných a rigorózních prací na CMTF

  1. Pravidla pro zadávání a odevzdávání závěrečných a rigorózních prací (dále jen „ZP“) se řídí čl. 26 a čl. 44 SZŘ a čl. 6 RŘ a údaje o ZP normou pro ZP na UP. Bakalářskou prací se rozumí rovněž bakalářský projekt, jestliže jeho užití povoluje příslušná akreditace nebo schválení studijního programu. Pravidla pro ZP se přiměřeně vztahují rovněž na závěrečné práce v programech celoživotního vzdělávání a mezinárodně uznávaných kurzech.

 

  1. Za ZP se pro účely evidence pokládá rovněž dokument obsahující soubor připravených tezí k závěrečné disputaci, pokud tato ve SP podle příslušné akreditace nebo schválení SP nahrazuje ZP.

 

  1. Pokyny a informace k zadávání, evidenci, odevzdávání a obhajobám ZP pro studenty SP jsou zveřejněny ve zvláštní sekci webových stránek CMTF.

 

  1. Zadávání a schvalování ZP na CMTF se řídí normou pro ZP a příslušností ke SP nebo DSP studujícího. Za evidenci ZP v IS STAG odpovídá pracoviště garanta SP a studijní oddělení s výjimkou rigorózních a disertačních prací, za jejichž evidenci odpovídají referát rigorózního řízení, resp. referát vědy a výzkumu (dále jen „odpovědné pracoviště“).

 

  1. Seznam odpovědných pracovišť je trvale uveden na webových stránkách CMTF.

 

  1. Maximální počet ZP, které akademický pracovník CMTF může v jednom akademickém roce vést, je dvanáct. Celkový maximální počet ZP vedených jedním akademickým pracovníkem CMTF je patnáct.

 

  1. Veškeré ZP zadávané na CMTF jsou evidovány na úrovni fakulty (pracoviště se zkratkou CMF v IS STAG).

 

  1. Obhajoba ZP může proběhnout až po splnění všech studijních povinností předepsaných pro SP nebo DSP, a to i v případě, že byla odevzdána ještě před jejich splněním. Obhajoba se uskuteční v nejbližším termínu obhajob, který následuje po splnění všech studijních povinností a odevzdání práce.

 

Čl. 8

Zvláštní ustanovení k zadávání a odevzdávání ZP v bakalářských, magisterských a navazujících magisterských SP na CMTF

  1. Téma a vedoucího práce si volí student; jestliže existuje pro daný SP seznam vypsaných témat, volí si prioritně některé z nich, pokud se se zvoleným vedoucím práce nedohodne jinak.

 

  1. K zadání ZP a jeho schvalování se používá výhradně IS STAG.

 

  1. Schvalování zadání ZP probíhá ve dvou stupních: vedoucí práce a garant SP. Pokud existuje u studujícího nebo některého ze schvalujících pracovníků nejistota ohledně vhodnosti tématu práce, platí pro studenta při schvalování na obou stupních povinnost konzultovat zadání práce s vedoucím práce a garantem SP.

 

  1. Zadání ZP v prvním stupni schvaluje vedoucí práce, který může konzultovat zadání s vedoucím svého pracoviště (viz § 5).

 

  1. Vedoucí pracoviště může svým pokynem zveřejněným na webu pracoviště určit, že v některých případech je zapotřebí konzultovat zadání ZP s ním. V takovém případě vyhotovuje o tomto schválení vedoucí pracoviště zvláštní zápis, který se založí do spisu studenta.

 

  1. Ve druhém stupni schvaluje zadání ZP garant SP, jehož stanovisko je rozhodující a konečné.

 

  1. Při zadávání ZP je vyžadováno uvedení tématu práce. Téma práce musí být stanoveno s takovou mírou obecnosti, která v průběhu zpracování umožní zaměření práce, specifikování konkrétního názvu, cílů práce a jejich naplnění.

 

  1. Upřesnění názvu práce není důvodem ke změně tématu ani novému zadání práce. Nové zadání se vyžaduje až tehdy, kdy je opuštěno zadané téma a práce by z něj významným způsobem vybočovala. Nové zadání se vyžaduje rovněž v případě změny vedoucího ZP.

 

  1. ZP se odevzdávají v souladu s normou pro ZP elektronicky v IS STAG v termínu dle harmonogramu.

 

  1. Na příslušném pracovišti se odevzdává vytištěný dokument „Údaje o BP/DP/DISP práci studenta“ z IS STAG potvrzující elektronické odevzdání.

 

  1. Vedoucí práce může povolit prodloužení termínu odevzdání až o 5 pracovních dnů. Garant SP může stanovit po dohodě s vedoucím odpovědného pracoviště i lhůtu delší při zachování nezbytných lhůt pro vypracování a zveřejnění posudků před obhajobou.

 

  1. Oponenta ZP jmenuje garant SP. Přihlíží přitom k návrhu vedoucích pracovišť, jejichž pracovníci jsou do realizace SP zapojeni. Může rovněž přihlédnout k doporučení vedoucího ZP.

 

Čl. 9

Zvláštní ustanovení k zadávání a odevzdávání disertačních prací na CMTF

  1. Oponenty disertační práce jmenuje předseda oborové rady (dále jen „OR“) po schválení oborovou radou.

 

  1. K přihlášce k obhajobě disertační práce je student povinen přiložit disertační práci elektronicky a ve třech výtiscích (z toho jeden v pevné deskové vazbě), vyjádření školitele, zda disertační práce splňuje požadavky potřebné pro její obhájení, zápis z prediskuse (je- li předepsána), autoreferát v elektronické podobě a také uveřejněné části disertační práci nebo potvrzení o přijetí těchto výsledků k uveřejnění.

 

  1. Absolvent doktorského studia v teologických/kanonických studijních programech je povinen ihned po vydání disertační práce tiskem odevzdat 4 výtisky práce na příslušné oddělení fakulty, které zajistí jejich předání Dikasteriu pro kulturu a vzdělávání v Římě a knihovnám CMTF UP v Olomouci, Katolické teologické fakulty Univerzity Karlovy a Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V případě, že je vydána pouze část disertační práce časopisecky či jiným způsobem, je absolvent povinen ihned po vydání odevzdat 2 výtisky této vydané části disertační práce na příslušné oddělení fakulty, z nich jeden bude předán Dikasteriu pro kulturu a vzdělávání v Římě.

 

  1. Absolvent doktorského studia v ostatních DSP je povinen ihned po vydání disertační práce tiskem odevzdat 1 výtisk práce na příslušné oddělení fakulty, které zajistí předání jednoho výtisku knihovně CMTF UP v Olomouci. V případě, že je vydána pouze část dis ertační práce časopisecky či jiným způsobem, je absolvent povinen ihned po vydání odevzdat 1 výtisk této vydané části disertační práce na příslušné oddělení fakulty.

 

Čl. 10

Náležitosti ZP na CMTF

  1. ZP na CMTF jsou psány v českém jazyce. Variantně je přípustný slovenský jazyk. ZP v jiném jazyce musí být povolena v akreditaci nebo schválení SP nebo DSP, případně musí možnost užití jiného jazyka vyplývat z jiného předpisu nebo zákona. Užití jiného jazyka u ZP v SP vždy schvaluje garant SP, užití jiného jazyka u ZP v DSP se řídí čl. 44 odst. 2 SZŘ a je schvalováno OR.

 

  1. ZP na CMTF mají tyto povinné náležitosti:
    1. titulní stranu obsahující
  • znak UP, název univerzity a fakulty;
  • název SP (nebo DSP; v případě SP nebo DSP se specializacemi rovněž studovanou specializaci);
  • jméno autora práce;
  • název práce;
  • jméno vedoucího práce, v případě DSP jméno školitele;
  • rok obhajoby;
  1. prohlášení autora práce;
  2. obsah práce;
  3. seznam zkratek, jsou-li v práci užity;
  4. odborný text práce zpracovaný a členěný dle oborových zvyklostí;
  5. seznam použité literatury a zdrojů;
  6. název práce v anglickém jazyce a resumé práce v anglickém jazyce v rozsahu 1–2 normostrany (1800-3600 znaků). Pokud je práce psaná v jiném než českém nebo slovenském jazyce, potom rovněž název práce a resumé v českém jazyce.

 

  1. Při odevzdávání práce v IS STAG se nadále povinně uvádějí
    1. anotace práce v českém nebo slovenském a anglickém jazyce
    2. klíčová slova v českém nebo slovenském a anglickém jazyce

 

  1. Bakalářská práce má rozsah 30–40 normostran (54–72 tis. znaků); v případě, že se jedná o rozšíření absolventské práce v rámci studia na Caritas–Vyšší odborné škole sociální Olomouc, je rozsah až 60 normostran (108 tis. znaků).

 

  1. Diplomová práce má rozsah 50–70 normostran (90–126 tis. znaků).

 

  1. Rigorózní práce má rozsah 70–100 normostran (126–180 tis. znaků).

 

  1. Disertační práce má rozsah 120–200 normostran (216–360 tis. znaků).

 

  1. V odůvodněných případech může být rozsah ZP menší nebo větší než doporučený. Odlišný rozsah schvaluje písemně u prací v rámci SP vedoucí ZP, u rigorózních prací garant SP a v rámci DSP školitel. Zároveň vyzve autora ZP, aby tuto skutečnost vhodným způsobem uvedl v úvodu práce.

 

  1. Do rozsahu ZP se započítávají pouze náležitosti uvedené v odstavci 2 písmenech e) a f).

 

  1. Při přípravě ZP na CMTF se požívá připravená šablona pro MS Word. V případě přípravy ZP v jiném textovém editoru se vyžaduje zachování stejného formátování, jaké je nastaveno v šabloně. Užití odlišného formátování může v odůvodněných případech povolit vedoucí práce.

 

Čl. 11

Náležitosti posudků ZP ve SP

  1. Oponentský posudek ZP musí obsahovat alespoň tyto náležitosti:
    1. zhodnocení stanovených cílů ZP;
    2. zhodnocení naplnění cílů ZP;
    3. zhodnocení úrovně zpracování a analýzy teoretických poznatků v práci a jejich vazby k cílům práce;
    4. zhodnocení použitých metod a jejich vhodnosti pro zpracování ZP a naplnění cílů práce;
    5. zhodnocení validity dosažených závěrů nebo výstupů a jejich vazby ke stanoveným cílům práce;
    6. zhodnocení hloubky a kvality odborné analýzy a syntézy závěrů nebo výstupů,
    7. celkové zhodnocení kvality práce, vyjádření, zda ZP doporučuje nebo nedoporučuje k obhajobě a pro bakalářské a magisterské práce navržené hodnocení na stupnici A–F.

 

  1. Případný posudek vedoucího práce musí obsahovat alespoň tyto náležitosti:
    1. zhodnocení stanovených cílů ZP;
    2. zhodnocení naplnění cílů ZP;
    3. posouzení míry samostatnosti při zpracování a kvality průběžné práce studujícího;
    4. celkové zhodnocení kvality práce, vyjádření, zda ZP doporučuje nebo nedoporučuje k obhajobě a pro bakalářské a magisterské práce navržené hodnocení na stupnici A–F.

 

  1. Garant SP může stanovit jednotnou formu zpracování posudků ZP na SP.

 

Čl. 12

Komise pro státní závěrečné zkoušky a obhajoby ZP v bakalářských, magisterských a navazujících magisterských SP

  1. Komise pro státní závěrečné zkoušky a obhajoby ZP (dále jen „komise“) jmenuje v souladu s čl. 25 a čl. 42 SZŘ děkan CMTF na návrh garanta SP. Komise jsou jmenovány zpravidla na dobu neurčitou, přičemž garant SP může navrhnout děkanovi dobu jmenování jinou.

 

  1. Předsedou komise je zpravidla garant SP, který rovněž navrhuje zastupující předsedy.

 

  1. Garant SP navrhuje děkanovi CMTF také změny ve složení komisí.

 

  1. Členy komise pro obhajoby ZP se automaticky stávají vedoucí práce a oponent, pokud jsou podle § 53 zákona oprávněni být členy komisí a jsou přítomni u obhajoby. Pokud není vedoucí nebo oponent oprávněn být členem komise, má poradní hlas.

 

  1. Přítomnost vedoucího práce a oponenta u obhajoby práce je doporučena.

 

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)